Search  
Monday, September 01, 2014 ..:: Forum ::.. Register  Login
 Forum Minimize
Pentru a putea posta mesaje trebuie să vă înregistraţi.
Notă: Mesajele cu conţinut jignitor sau ilegal (inclusiv cereri de soft piratat) nu sunt acceptate şi vor fi şterse imediat .

Pentru a primi raspunsuri rapide si corecte, scrieti in mesaj ce intentionati sa faceti, ce mesaj de eroare primiti, in ce context si in urma caror actiuni. De asemenea, mentionati versiunea de FoxPro in care lucrati!
Dacă nu specificați versiunea, se consideră VFP 9.0 SP2.

SearchForum Home
  Raportari pentru Institutii publice  Implementare  TVA LA INCASARE...
 TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 
 10/18/2012 11:27:20 AM
User is offlineviorel1955
203 posts
4th


TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Ce parere aveti ? Cum o mai facem si p'asta ?
 10/18/2012 11:51:48 AM
User is offlineCostel
269 posts
www.adrisoft.ro
4th




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
pina nu apar normele de aplicare cam greu sa stii cum sa abordeazi problema
pun mai jos niste link-uri:
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-13124755-update-aparut-monitorul-oficial-ordonanta-privind-plata-tva-incasarea-facturii.htm
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-13366588-exigibilitatea-tva-incasare-balon-oxigen-sau-balon-sapun-gabriel-sincu-mazars-discuta-online-luni-ora-12-depre-schimbarile-aduse-noua-lege.htm


Nu munci atit de mult incit sa nu-ti mai ramina timp ca sa cistigi bani. (proverb evreiesc)
 10/18/2012 3:00:53 PM
User is offlineGrigore Dolghin
3946 posts
www.class-software.ro
1st






Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
 viorel1955 wrote
Ce parere aveti ? Cum o mai facem si p'asta ?


De ce un branci spre prapastie? Mie mi se pare foarte corect sa platesc taxele catre stat atunci cand incasez. Nu cand fac factura, fiindca pot sa fie si 60 de zile diferenta, timp in care statul se foloseste de banii mei ca un marlan ce e. Si daca se intampla sa nu incasez, alta dandana - ia si recupereaza banii de la stat, daca poti. Da, poti, cu 'jdemii de complicatii. De ce toate astea? Banul il dau atunci cand il am si gata, subiectul e inchis.

Grigore Dolghin
Visual FoxPro MVP 2006 - 2010
Class Software
My blog
 10/18/2012 3:14:48 PM
User is offlinemyself
150 posts
5th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
 Grigore Dolghin wrote
 viorel1955 wrote
Ce parere aveti ? Cum o mai facem si p'asta ?


De ce un branci spre prapastie? Mie mi se pare foarte corect sa platesc taxele catre stat atunci cand incasez. Nu cand fac factura, fiindca pot sa fie si 60 de zile diferenta, timp in care statul se foloseste de banii mei ca un marlan ce e. Si daca se intampla sa nu incasez, alta dandana - ia si recupereaza banii de la stat, daca poti. Da, poti, cu 'jdemii de complicatii. De ce toate astea? Banul il dau atunci cand il am si gata, subiectul e inchis.


Indiferent daca incasezi factura sau nu...oricum vei colecta TVA la 120 de zile dupa data emiterii. Cat despre decontarea TVA-ului...acesta va fi dedus numai si numa in monentul platii, acesta nemaifiind conditionat de termenul de 120 de zile cum este la colectare.

si un alt link : http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-13018745-audio-dan-manolescu-camera-consultantilor-fiscali-putea-aplicarea-tva-incasare-nu-ridice-asteptarile-mediului-afaceri.htm
 10/19/2012 8:14:39 AM
User is offlineelian.dumitrescu
71 posts


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)

Cred ca cea mai urata execeptie consta in gestionarea facturilor cu cota variabila de tva (0 si 24), caz in care, atat la colectare cat si la deducere (evident partiale) a tva, nu exista baza legala de calcul.
Exemplu: factura de utilitati care contine servicii+dobanzi(penalitati)....sunt curios la o plata partiala a facturii, cum faci "dovada platii taxei" si in ce masura.

Mai mult decat atat, exista reglementari ce impun plata dobanzilor (accesoriilor) in primul rand, si ulterior plata serviciilor.
 10/19/2012 9:10:07 AM
User is offlinemmarius28
261 posts
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A) Modified By mmarius28  on 10/19/2012 9:10:24 AM)
 elian.dumitrescu wrote

Cred ca cea mai urata execeptie consta in gestionarea facturilor cu cota variabila de tva (0 si 24), caz in care, atat la colectare cat si la deducere (evident partiale) a tva, nu exista baza legala de calcul.
Exemplu: factura de utilitati care contine servicii+dobanzi(penalitati)....sunt curios la o plata partiala a facturii, cum faci "dovada platii taxei" si in ce masura.

Mai mult decat atat, exista reglementari ce impun plata dobanzilor (accesoriilor) in primul rand, si ulterior plata serviciilor.
Intr-adevar, la problema asta nu m-am gandit. Sunt facturi cu 9 si 24% pe aceeasi factura. In situatia asta, la incasare se inregistreaza TVA proportional.

Dar cu faptul ca trebuie platite mai intai unele pozitii din factura, e cam urat.
 10/19/2012 1:10:50 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Teoretic,nu conteaza decat valoarea tva-ului inscrisa pe factura. Se colecteaza proportional cu incasarea.
Practic, vom vedea in norme ... si mai mult ca sigur vom avea surprize neplacute.

Si nu mai ganditi asa, NU ESTE tva la incasare, mai oameni buni. Este TVA amanat la colectare cu maxim 90 de zile doar pentru cei care nu incaseaza cash ... si amanat la deducere pe termen nelimitat pentru toti.
Ca asa-i in viata!

Problema pe care o vad eu mai grava este cea cu incasarile numerar dupa 60 de zile. Fac regularizari si platesc amenda si penalitati ???
Sau ii trimit inapoi acasa cu banii, si ii mai vad (banii prin banca) in mileniul urmator.

Si alta problema: platile cu card in magazin, unde n-am factura, n-am client (este generic: pers.fizice) dar am vanzari neincasate ... cum dumnezeu imperechez?
Daca mai am si produse cu 9 si cu 24  ... am o MAAARE problema. Sa vezi ce de K-uri mai inventam pentru aceste calcule.
Si daca am clienti care platesc mixt (cash + card), de unde deduc eu asta din rap.Z ??? Pentru ca daca este incasat partial numerar, trebuie colectat integral.Eu personal as merge cu cardurile pe 4427 ... consider ca este incasat si nu ma mai complic.

Si daca ... sau daca ... toti de "daca" pe care nimeni nu-i ia in considerare cand face o lege incalcita. In tara asta nu s-au inventat analistii (pre-factum) , doar comentatorii (post-factum) care isi dau aere de analisti, ca suna mai bine. Sau daca sunt, nu-i inghite nimeni, ca doar "n-o sa-mi zica un nimeni cum sa fac EU!".

PS: Sa vezi ce de smecherii se vor face, incasezi 5000 de la un client, si platesti cate 500 la fiecare furnizor (doar tva-ul din factura, nu si restul). Si bineinteles ca nu vei plati niciodata pe cei fara RO :)) Ca nu-i avantajos!


 10/22/2012 10:16:31 AM
User is offlineelian.dumitrescu
71 posts


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Au aparut si normele....in stadiu de proiect.
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-13462069-proiect-normele-metodologice.htm

Nu sunt decat 100 pag.....lectura placuta tuturor!
 10/25/2012 10:47:17 AM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania)
Cum interpretati  ?

O societate emite o factura de 124 RON la 10.01.2013. (nu incaseaza nimic pe loc!)

Standard :
4111 : 707   = 100 RON
           4428 =   24 RON

La data de 20.01.2012 incaseaza CASH 50 % din valoare.

5311 :  4111 = 50 RON
4228 : 4427   =12 RON

Ce regim o sa aiba soldul TVA-ului ramas ? Devine automat toata suma exigibila pe 4427. (eu nu cred)

Logic ar fi sa se stinga identic 4428=4427 la momentul incasarilor ulterioare (poate alte luni) , daca aceste incasari au loc in termen de 90 de zile de la facturare sau fortat dupa 90 de zile ...

Pareri ?

Cristi Birlea - CLASSOFT





Legea :
d) în cazul livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii a căror contravaloare este încasată, parţial sau total, cu numerar de către persoana impozabilă eligibilă pentru aplicarea sistemului TVA la încasare de la beneficiari persoane juridice, persoane fizice înregistrate în scopuri de TVA, persoane fizice autorizate, liber profesionişti şi asocieri fără personalitate juridică. În cazul în care, ulterior emiterii facturii, se încasează în numerar o parte sau contravaloarea integrală a acesteia, pentru taxa aferentă acestor sume nu se aplică regulile de exigibilitate prevăzute la art. 1342 alin. (1) şi (2) lit. a);
 10/25/2012 3:03:08 PM
User is offlineDoru Constantin
408 posts
2nd




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
 CLASSOFT wrote
Cum interpretati  ?

O societate emite o factura de 124 RON la 10.01.2013. (nu incaseaza nimic pe loc!)

Standard :
4111 : 707   = 100 RON
           4428 =   24 RON

La data de 20.01.2012 incaseaza CASH 50 % din valoare.

5311 :  4111 = 50 RON
4228 : 4427   =12 RON

Ce regim o sa aiba soldul TVA-ului ramas ? Devine automat toata suma exigibila pe 4427. (eu nu cred)

Logic ar fi sa se stinga identic 4428=4427 la momentul incasarilor ulterioare (poate alte luni) , daca aceste incasari au loc in termen de 90 de zile de la facturare sau fortat dupa 90 de zile ...

Pareri ?

Cristi Birlea - CLASSOFT





Legea :
d) în cazul livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii a căror contravaloare este încasată, parţial sau total, cu numerar de către persoana impozabilă eligibilă pentru aplicarea sistemului TVA la încasare de la beneficiari persoane juridice, persoane fizice înregistrate în scopuri de TVA, persoane fizice autorizate, liber profesionişti şi asocieri fără personalitate juridică. În cazul în care, ulterior emiterii facturii, se încasează în numerar o parte sau contravaloarea integrală a acesteia, pentru taxa aferentă acestor sume nu se aplică regulile de exigibilitate prevăzute la art. 1342 alin. (1) şi (2) lit. a);


Eu cred ca este destul de clar. In acest caz colectezi tota taxa la momentul incasarii partiale cu numerar. Problema se pune daca ai depasit termenul de raportare (lunar / trimestrial) !!!
 10/25/2012 4:30:11 PM
User is offlinemmarius28
261 posts
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Intrebarea asta si-o pun mai multi :D

In cazul asta, TVA-ul ar fi trebuit colectat la data emiterii facturii. Trebuie sa depui declaratii rectificative, deci dobanzi, amenzi etc.

Uite aici o discutie http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-13469378-gabriel-biris-biris-goran-discuta-online-despre-normele-metodologice-privind-plata-tva-incasarea-facturii-miercuri-ora-15-00.htm
 10/25/2012 5:47:41 PM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A) Modified By CLASSOFT  on 10/25/2012 6:16:23 PM)
Da ...o sa asteptam sa se mai limpezeasca apele.
Oricum in aceste conditii , bancile vor avea de castigat cel mai mult .

Te poate amenda ANAF daca platesti fortat 4427 la facturare(LA PRIMUL DECONT) si daca NU ai incasat factura ?



 10/26/2012 11:04:09 AM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania) Modified By CLASSOFT  on 10/26/2012 11:04:36 AM)
Deci inventivitatea romanului este direct proportionala cu ....""
Azi am vorbit cu un client care mi-a spus ca el va merge mai departe dupa modelul vechi si nu va utiliza deloc 4428 , sa nu ma agit cu aplicatiile ..l-am intrebat : cum va merge mai departe numai cu 4427 fara sa fie amendat  ?
Mi-a spus ca la fiecare factura  emisa, va emite o chitanta  pentru o suma modica ( sa zicem 1 RON ) ... :)

 11/12/2012 7:38:04 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Referitor la TVA la incasare, citind normele si ghidul care circula pe net (ala scris de echipa S&R Accounting Leader SRL) am ramas cu niste nedumeriri:

Citez din Ghid:

"Încasarea cu numerar
Codul fiscal prevede faptul că în cazul livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii a
căror contravaloare este încasată, parţial sau total, cu numerar, se aplică regulile generale
de exigibilitate, respectiv TVA se deduce la primirea facturii de la furnizori si se datorează
la bugetul de stat în momentul emiterii lor către clienţi.
Normele de aplicare însă prezintă o informaţie suplimentară care se dovedeste a fi
esenţială. Dacă aplicaţi sistemul “TVA la încasare” si emiteţi o factură către un beneficiar,
veţi exclude de la aplicarea sistemului “TVA la încasare” sumele care sunt încasate în
numerar de la beneficiari persoane juridice, persoane fizice înregistrate în scopuri de TVA,
PFA, liber profesionisti si asocieri fără personalitate juridică.
Astfel, în situaţia în care se încasează parţial în numerar contravaloarea unei facturi,
este exclusă de la aplicarea sistemului doar suma încasată, nu întreaga factură"

Mie nu mi-e prea clar care ar fi celelalte entitati la care se aplica regula generala.

Apoi, daca ne intelegem ca plata se face in numar, si suntem in situatia de a aplica regula generala, adica nu mentionam pe factura 'TVA la incasare' si respectiv tva-ul colectat este exigibil la emiterea facturii, iar la beneficiar tva-ul este deductibil la aceeasi data, ce se intampla daca beneficiarul face plata prin banca?

Tot in Ghid mai scrie:

"De aceea, odată cu introducerea acestui sistem,
trebuie să stabilim foarte clar, de la început, cu clienţii nostri dacă factura va fi încasată în
numerar sau prin instrumente bancare. Astfel, pe o factură care va fi încasată în numerar,
furnizorul nu va mai trece menţiunea “TVA la încasare”, chiar dacă acesta este înregistrat
în Registrul persoanelor care aplică sistemul “TVA la încasare” "

Mie mi se pare cusuta cu ata alba, obligativitatea de a stabili la livrare modul de plata. Se poate stabili acest lucru doar de principiu, dar este foarte greu de respectat.
Ca idee, se poate conveni ca toate facturile se vor incasa cu numerar ( sau partial numerar )  caz in care se aplica regulile generale de exigibilitate, si nu vad ce consecinta ar avea faptul ca plata se va face prin banca. Mai rau este daca faci invers, adica zici ca faci incasarea prin banca, trec cele 90 de zile, platesti TVA-ul iar incasarea devine incerta, insa se iveste situatia in care beneficiarul se ofera sa-ti plateasca cash. Sa-l vad eu pe ala care refuza incasarea. In acest caz ar trebui sa platesti penalizari pentru ca ai amanat exigibilitatea cu 90 zile

 11/13/2012 12:51:15 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Lasa ghidul, este mai vechi decat normele ... si nici nu este emis de MF. Ai sa vezi ca (i)logica MF bate filmul !
Eu cred ca trebuie sa treci pe factura "TVA la incasare" indiferent de intelegerea pe care o ai cu beneficiarii, pentru ca beneficiarul va deduce abia dupa ce face plata. Scapi doar la cele incasate integral cu numerar de la agenti economici.
In cazul deducerii, este mai simplu: platesti,deduci ... nu platesti , nu deduci (indiferent de modalitatea de plata).

Marea problema (si necunoscuta) ramane incasarea cu numerar dupa 60 de zile. Fac regularizari si re-contez pe 4427 in loc de 4428 ?!?!?!?!?!

PS: Cei care nu fac parte din categoriile respective si care pentru care se considera tva la incasare indiferent de modul de plata sunt persoanele fizice (adica Z-urile ar fi cu tva la incasare !!!)
Eu propun sa scriem : "Teoretic, TVA la incasare"

 11/13/2012 7:04:46 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Pana la urma problemele astea cu ce si cand se deduce sau se colecteaza se vor clarifica, dar nimeni nu  pomeneste de vreo solutie practica referitor la acest sistem. Pana acum la baza intocmirii decontului de tva erau jurnalele de TVA al caror format si continut era reglementat prin ceva ordin. Acum ce punem in jurnale? Inregistrarile 4426=4428?  Pana acum jurnalele aveau facturile in spate.  Acum o factura poate apare partial in oricate jurnale chiar si in ani diferiti. Cine va mai putea verifica facturile in aceste conditii ?
Alt aspect este ca pana acum inregistram in contabilitate documente, adica facturi. Acum pe langa facturi si inregistrarile aferente platilor sau incasarilor, zilnic, va trebui sa verificam daca nu exista facturi emise si neincasate care au depasit termenul de 90 zile si al caror TVA devine exigibil si sa facem automat inregistrarea 4428=4427. Aceste inregistrari nu se fac pe baza de documente existente ci trebuie sa emitem note contabile pt fiecare caz in parte. Practic, programul de contabilitate va trebui verifice si sa genereze zilnic aceste documente O firma cu multe facturi, va avea zilnic astfel de cazuri, care vor ingrosa inutil jurnalele de TVA. Solutiile practice vor fi sofisticate si costisitoare si probabil ca se va renunta rapid la acest sistem alambicat si toata munca va fi in van.




 11/19/2012 9:49:09 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Am inteles ca sa modificat ordonanta cu TVA-ul cand a fost aprobata in parlament. In concluzie, daca o factura se incaseaza ulterior emiterii, in numerar, exigibilitatea tva-ului este in ziua cand se face incasarea si nu la data emiterii cum era prevazut anterior. Si-au dat seama ca nu se poate altfel. Povestea aia in care se stabilea la emitere ca se va plati in numerar dupa doua luni, era cam trasa de par.



 11/20/2012 4:19:31 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Da, este Legea 208, aproba ordonanta cu modificari.

Mai ramane circul cu jurnalele, sa vezi repatizari de tva la incasare/plata pe fiecare factura, cu o bucatica aferenta neexigibilului si din acea fractiune inca o repartizare si pe cote :)
 11/21/2012 1:26:21 AM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Aceasta lege aberanta si confuza te duce undeva cu gandul la teoria conspiratiei. Lucruri banale, cum ar fi emiterea sau incasarea unei facturi au ajuns de o complexitate greu de imaginat.
Un exemplu ar fi ca,  in cazul  sumelor incasate in numerar inainte de emiterea facturii, acestea sunt excluse de la aplicarea sistemului TVA la incasare. Pentru aceasta, pe factura se va mentiona separat suma incasata in numerar si tva aferent pentru care se aplica regimul normal de exigibilitate si separat restul de plata si tva-ul aferent pentru care se va face mentiunea "Tva la incasare".
Exemplu de mai sus a fost dat la un curs tinut tocmai de cei care au elaborat normele. Teoretic, pe hartie e usor sa scrii cu pixul cele doua mentiuni insa sa implementezi acest lucru in programul de facturare nu e chiar simplu. Si apoi te gandesti ca acest lucru pe langa faptul ca nu aduce nimanui nici un beneficiu, va fi si un caz foarte rar intalnit, dar programul trebuie sa respecte legea asa aberanta cum e. Nu mai zic ca legea mai mult ca sigur ca va fi abrogata cat de repede dar modificarile trebuie sa ramana vesnic pt conformitate.



 11/22/2012 12:18:25 PM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania) Modified By CLASSOFT  on 11/22/2012 1:18:49 PM)

Intrebare : In cazul facturilor storno TVA-ul negativ devine exigibil la emitere ? 
 11/22/2012 12:57:46 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Ufff ... aici este urata rau.

Conf.norme , la facturile storno faci asa:
- mai intai scazi din tva-ul neexigibil existent in sold la clientul/furnizorul respectiv ...
- daca mai ramane ceva din storno, abia acest rest este exigibil la data facturii storno.

Problema este ca atunci cand operezi factura nu ai cum sa stii soldurile cu exactitate , pentru ca in mod normal casa/banca se opereaza DUPA ce termini cu restul de acte!
Asta inseamna ca abia la inchiderea lunii vei putea calcula corect sumele (daca te tin nervii, vei calcula si datele exacte de exibilitate !).
 11/22/2012 1:05:43 PM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania)
Cazul meu era unul la limita, am o singura factura din 2012 in sold , care se storneaza in 2013, daca nu-l pui pe 4427 nu mai vezi TVA-ul niciodata.
 11/22/2012 1:17:26 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
In cazul acesta particular, tva-ul va fi exigibil la data facturii storno, pentru ca tu n-ai tva neexigibil in 2013.
 11/22/2012 5:51:08 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
E foarte greu sa cuprinzi intr-un program toate situatiile astea. Pana acum s-a zis doar ca vom folosi contul 4428, fara sa se pomeneasca de analitice. Pana acum acest cont a fost folosit mai mult la evidenta marfurilor cu amanuntul. Uni au analitice pe magazine alti au analitice pe cote de TVA. Acum probabil ca va trebui sa facem analitice separate pentru achizitii si vanzari ca altfel n-o sa mai stim ce avem acolo. Ar fi fost bine sa se nominalizeze alte conturi pentru aceste operatii de ex. 4425 sau  4429 sa nu se amestece cu TVA-ul neexigibil de la amanunt.


 11/23/2012 8:10:58 AM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania)
Asa este Eugen, pentru siguranta fiselor de cont sunt necesare analitice distincte pentru 4428, prin care sa izolam operatiunile de intrare de marfa la unitatile cu amanuntul,etc.
 11/23/2012 2:48:00 PM
User is offlinemr_api
538 posts
1st


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A) Modified By mr_api  on 11/23/2012 3:48:51 PM)
Poate ar merge 4428C pt clienti respectiv 4428F furnizori


Pun linkurile pt cele 2 ghiduri TVA la incasare:

Versiune ANAF : http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/primapagina/Ghid_TVA_laincasare2012.pdf

Versiune S&R Accounting: http://www.contacafe.ro/download/file.php?id=839
 11/23/2012 3:00:10 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Sigur trebuie analitice diferite
Si mie mi-ar fi placut alte conturi, dar este greu sa-i convingi pe contabili sa "inveteze" conturi noi (chiar daca este permis).

 11/23/2012 8:44:38 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Pai aia ziceam si eu. Daca erau stabilite analiticele prin norme, atunci si solutia informatica s-ar fi axat pe acele analitice si totul ar fi fost mai clar. Asa, fiecare va incerca sa gaseasca o solutie proprie  si in consecinta vor exista tot felul de divergente.


 11/24/2012 9:47:53 AM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Nu, eu nu as fi vrut analitice. Pe acelea le pot inventa fara sa comenteze nimeni.

As fi preferat sintetice (asa cum spune mr_api : 4421,4425,4429 ... etc), sa apara distinct si in balanta sintetica (care se listeaza de regula) si este mult mai usor de gestionat si de catre programator, si de catre contabili.
 11/24/2012 11:32:37 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Scuze, m-am exprimat gresit. Planul de conturi este organizat in clase,grupe,conturi si subconturi. Eventual, se mai pot adauga si alte subconturi de grad mai mare. Analiticele nu au ce cauta in balanta sintetica. In practica, se confunda deseori subconturile cu analiticele.
Si eu zic ca era mult mai bine ca aceste conturi folosite pentru Tva la incasara sa fie batute in cuie, pt a nu exista divergente intre contabil si programator asupra solutiei folosite.
Asa, daca s-a pomenit doar de 4428, ori tinem totul la gramada, ori adaugam subconturi la 4428, ori folosim analitice. Toate aceste solutii sunt proaste din punct de vedere generalizarii solutiei informatice a programatorului, iar introducerea unor conturi noi cum ar fi 4425 sau 4429 ar fi pe langa lege.





 11/26/2012 11:55:05 AM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
In OUG 3055 (cel cu planul de conturi) nu am vazut (ca si notiuni) decat clase, grupe, si conturi sintetice I si II/analitice ... subconturi nu am vazut.
La ce te referi cand spui subconturi? La sintetic II?

PS.Oare chiar este ilegal sa "inventezi" conturi sintetice (II macar)??
 11/26/2012 6:41:39 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Da, conturile sintetice de gradul II se mai numesc in practica si subconturi.
Dupa parerea mea, o balanta sintetica trebuie sa contina doar conturile definite prin lege, respectiv OUG 3055, asta pentru ca acest plan de conturi este armonizat cu directivele europene.
Se pot introduce doar conturi sintetice de grad superior celor existente, in ideea ca totalul acestora se regasete in conturile existente si la o vizualizare sau tiparire acestea se pot filtra.
Gandeste-te la unele programe cum sunt cele de audit, care-ti cer pentru prelucrare solduri si rulaje pentru diferite conturi si nu fac asta manual ci importa fisiere. Daca tu vii cu conturi noi, aceste programe care sunt facute pe baza planului de conturi general, nu prea o sa stie unde sa le bage, iar auditorul o sa taxeze firma ca avand un soft necorespunzator.


 11/26/2012 8:11:57 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Banuiam eu ca la sintetic II te referi :) Cat despre conturi noi (adica altele decat cele prezentate in oug 3055) , intr-adevar, nu poti inventa pentru ca nu mai ai compatibilitate cu alte programe (de ex. la bilant). Deci tot la mana lor ramanem!!!
 11/27/2012 9:24:57 AM
User is offlineGrigore Dolghin
3946 posts
www.class-software.ro
1st






Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A) Modified By Grigore Dolghin  on 11/27/2012 10:25:09 AM)
 Eugen Gliga wrote
Da, conturile sintetice de gradul II se mai numesc in practica si subconturi.
Dupa parerea mea, o balanta sintetica trebuie sa contina doar conturile definite prin lege, respectiv OUG 3055, asta pentru ca acest plan de conturi este armonizat cu directivele europene.
Se pot introduce doar conturi sintetice de grad superior celor existente, in ideea ca totalul acestora se regasete in conturile existente si la o vizualizare sau tiparire acestea se pot filtra.
Gandeste-te la unele programe cum sunt cele de audit, care-ti cer pentru prelucrare solduri si rulaje pentru diferite conturi si nu fac asta manual ci importa fisiere. Daca tu vii cu conturi noi, aceste programe care sunt facute pe baza planului de conturi general, nu prea o sa stie unde sa le bage, iar auditorul o sa taxeze firma ca avand un soft necorespunzator.


Asta inseamna ca aia care au facut programele de audit sunt cretini. Toate programele pornesc de la planul de conturi general. Si daca eu fac 100 de milioane de conturi de gradul 3 si 4 este problema MEA. Aia ar trebui sa invete SA INSUMEZE niste conturi ca sa le vina sumele in conturile de gradul 1 si 2, CARE SUNT ACELEASI si la mine, si la ei.

Grigore Dolghin
Visual FoxPro MVP 2006 - 2010
Class Software
My blog
 11/27/2012 3:46:19 PM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania)
Neclaritati :

La facturile incasate partial cu numerar (NU AVANS) , se trece pe 4427 numai cota parte din 4428 sau integral ? Cineva a fost la un seminar  la Anaf , unde la intrebarea pusa, a primit raspunsul : ca NU mai are importanta metoda de incasare...se deduce cota parte din incasare.


 11/27/2012 4:12:02 PM
User is offlineelian.dumitrescu
71 posts


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Este corect...Treci in 4428 integral si ulterior in 4427 cota partel cu val.incasata din factura. Atentie ca la ultima incasare partiala,trebuie sa reglezi la ultimul banut tva-ul. Pot sa apare abateri din rotunjiri.
 11/27/2012 4:17:55 PM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania)
merci, am crezut ca iar se lasa ceata ... :)
da, asa-i cu banutii , am facut si eu functie de stingere pt. ramasite
 11/27/2012 4:25:24 PM
User is offlineelian.dumitrescu
71 posts


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Si inca ceva: Daca incasezi 1 leu din factura la data emiterii acesteia sau in avans ---> treci totul prin 4427.
 11/27/2012 4:35:41 PM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania) Modified By CLASSOFT  on 11/27/2012 5:37:44 PM)
Pai stai putin..ca nu asa asa au specificat cei de la Anaf la acel seminar .

Au spus ca pe factura pentru care ai incasat avans, se va trece si valoarea avansului, in dreptul careia  textul : "Nu este cu TVA la incasare", iar pentru diferenta ramasa "Tva la incasare" , care ramane mai departe pe 4428 pana la incasarea  ulterioara sau 90 de zile

Deci de asta am pus si eu intrebarea , ...in varianta "initiala" se spunea ca daca ai incasat ceva prin 5311 toata valoarea TVA se pune  pe 4427
 11/27/2012 4:41:05 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Pai, eu stiu ca s-a scos treaba asta in legea de aprobarea ordonantei.
Daca se plateste o suma partial in numerar la emitere, nu prea mai conteaza daca faci 411=4427 cu TVA aferent sumei incasate si 411=4428 cu restul sau daca faci initial 411=4428 cu tot TVA-ul si apoi faci pentru incasare 4428=4427 cu TVA-ul aferent sumei incasate. Logica este ca tu poti sa spui la facturare ca vrei sa platesti o suma partiala sau poti sa te hotarasti sa faci asta dupa ce ai primit factura. Din punctul meu de vedere prima solutie adica o factura cu doua contari pt. TVA respectiv 411=4427 si 411=4428 este mult mai greu de implementat, tinand cont ca tva-ul este repartizat pe linii si nu vad cum poti pune doua contari de tva pe aceiasi linie.




 11/27/2012 4:54:04 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
 Grigore Dolghin wrote
 
Asta inseamna ca aia care au facut programele de audit sunt cretini. Toate programele pornesc de la planul de conturi general. Si daca eu fac 100 de milioane de conturi de gradul 3 si 4 este problema MEA. Aia ar trebui sa invete SA INSUMEZE niste conturi ca sa le vina sumele in conturile de gradul 1 si 2, CARE SUNT ACELEASI si la mine, si la ei.


Pai tocmai asta am spus si eu. Adica poti introduce doar conturi de grad superior celor existente. De exemplu daca in planul general exista 442 ca sintetic de grad I si apoi 4423,4424,4426,4427 si 4428 ca sintetice de gradul II, atunci putem adauga conturi de grad superior acestora respectiv 44281,44282 dar nu putem introduce 4421 sau 4425.
 11/27/2012 4:54:26 PM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania)
Sunt 100% de acord cu tine Eugen, asa am pornit si eu, dupa varianta prezentata de tine.
Dar..., de asta am pus intrebarea pe forum, ca infomatiile primite de la acel seminar Anaf ..mi-au dat peste cap socotelile..
Mai ales solutia lor la facturile unde s-a incasat anterior avans ... explicitarea avansului pe factura emisa si a diferentei ramase.
Daca si controalele  vor interpreta legea in n-feluri..vom avea viata grea in viitor.
Ar fi bine sa fixam  noi  o varianta  pe care sa mergem intr-un mod unitar. 



 11/27/2012 6:13:29 PM
User is offlineelian.dumitrescu
71 posts


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
In cazul asta, chiar este o problema. De unde unde sa stiu eu obiectul platii pt. un "avans" ? Factura se va emite ulterior. Cred ca avansul trebuie facturat imediat, urmand ca la facturarea propriu-zisa sa facem regularizarile (cu stornarea avansului si realocarea avansului pt. factura cu pricina.) Daca plata este in aceeasi zi presupun ca nu ar trebui sa o consideram avans, ci o plata partiala ulterioara emiterii facturii.
 11/27/2012 6:29:55 PM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A) Modified By CLASSOFT  on 11/27/2012 7:47:44 PM)
Daca exista posibilitatea facturarii avansului nu exista complicatii, intrucat la emiterea facturii finale se storneaza avansul, asa fac de cate ori pot.
Dar, am clienti care tare s-au obisnuit sa emita facturi proforme + contract, iar bani intra cand intra. Aici apar problemele, mai ales daca are loc incasarea la final de luna (banca), pana se sesizeaza, de multe ori se emite factura la inceputul lunii urmatoare.

 11/27/2012 6:33:55 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Cam asa este. Cazul asta cu factura platita in avans, este un nonsens, pt a sublinia faptul ca acel avans platit pt o factura neemisa inca nu poate fi folosit de cumparator pt a deduce TVA de la alte facturi. In mod normal daca se incaseaza un avans se emite factura de avans. Daca e in aceiasi zi, ordinea in care au fost emise nu mai are relevanta.




 11/28/2012 9:34:23 AM
User is offlinemr_api
538 posts
1st


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Modele pt noile jurnale tva (sunt doar gasite pe net) :

http://www.contacafe.ro/download/file.php?id=867
www.dgfpialomita.ro/informatiiutile/jurnale%20vanz.xls
 11/28/2012 11:25:47 AM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Cel mai simplu este cum a spus eugen, toata suma pe 4428 si apoi cat s-a incasat (la facturare, in avans ... sau ulterior) se duce in 4427. Cu exceptia celor cu numerar/avans integral, care vor merge in direct in 4427. Aici nu va merge cu plimbatul sumei, pentru ca un client mare care plateste numerar va dori sa nu-i mai scrie pe factura "tva la incasare" daca plateste numerar sau in avans. Mai urat mi se pare in schimb faptul ca trebuie sa impart incasarea pe cotele de tva din factura (la farmacii de ex. sunt facturi cu o parte din produse cu 9% si o parte cu 24%). Eu m-am gandit sa calculez proportional, dar voi avea clienti care vor vrea sa deduca intai partea cu 24%.
 11/28/2012 2:50:00 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
 mr_api wrote
Modele pt noile jurnale tva (sunt doar gasite pe net) :

http://www.contacafe.ro/download/file.php?id=867
www.dgfpialomita.ro/informatiiutile/jurnale%20vanz.xls


Da, sunt mai multe exemple pe net, dar in nici un exemplu nu arata cum inscriem in jurnal incasarile partiale multiple.

Adica, de ex.:
Am o factura din febr. de 1000 lei +tva
Incasez 200 lei in 10 martie, inca 300 in 28 martie.

Trec chitantele respective la paginile corespunzatoare datei incasarii ... sau le trec pe toate grupat pe factura indiferent de data?
Voi pe ce varianta veti merge

Problema de fapt apare din acea coloana de neexigibil, care (daca se trece pt fiecare incasare ) o sa-mi faca infirmatiile despre neexigibil inutilizabile (nu voi mai putea extrage neexigibilul ramas in sold la sf.de luna)

Eu personal as face jurnalul grupat pe facturi. Mi se pare mult mai clar si mai organizat (chiar daca n-o sa mai am incasarile cu exigibilul in ordine cronologica).
 11/28/2012 5:59:52 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Nu cred ca se poate grupa jurnalul pe facturi. Jurnalul trebuie sa respecte respecte ordinea cronologica a operatiilor.
Sigur ca e mai greu. Si apoi ma gandesc ca trebuie sa avem coloana separata la fiecare incasare pt Total, Tva24, Tva9 si probabil Scutit.
In cazul facturilor care au si sume fara TVA, s-ar putea sa avem, sold la factura si TVA deductibil 0, in cazul in care achitam doar partea cu Tva. In acest caz nici nu stiu daca mai trebuie sa reportam factura cu sold in jurnalele urmatoare pana la stingerea completa.
Ce ne facem daca  le vine astora in cap sa schimbe cota TVA pe la mijlocul anului. Dar, vorba lui Pogea, "Eu nu inteleg ce problema e sa schimbi 19 cu 24"


 11/28/2012 6:41:13 PM
User is offlineelian.dumitrescu
71 posts


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Nu cred ca ar trebui sa ne complicam gratuit viata cu incasarea preferentiala a anumitor cote de tva, 9, 24, 0 ...va fi un tva global de dedus/colectat, evident proportional cu valoarea incasata din factura si cu asta basta. Eventuala preferinta de a plati un anumit produs din factura si cu o anume cota tva nu are nici o baza legala.
 11/28/2012 6:47:29 PM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A) Modified By CLASSOFT  on 11/29/2012 6:19:00 AM)

Coloana din jurnale "documentul de incasare/plata" este prea plastica, (valoarea) NU va fi foarte sugestiva in multe cazuri, am cazuri cand cu un OP/CEC sting zeci de facturi din sold (am o repartizare automata FIFO in aplicatie).
Oare in acest caz trebuie repeteta de zeci de ori valoarea totala a documentului sau numai valoarea corespunzatoare repartizata facturii. Cred ca deja mai este nevoie de inca o coloana...pentra a cuprinde ambele informatii.
As fi optat la acest raport pentru o organizare/grupare la nivel de factura/incasari/luna pentru a usura vizualizarea rezultatelor, dar este clar ca legea cere ordonare cronologica.


 11/29/2012 2:14:12 AM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
In mod normal, valoarea totala a documentului de plata nu are importanta in jurnal,ea fiind defalcata pe fiecare factura in parte, dar e bine sa avem undeva un control pentru total plati facturi din jurnal si total plati prin banca.
Referitor la modul de repartizare a platii sau incasarii pe cote treaba e aiurea pentru ca cei ce platesc vor vrea sa plateasca tva-ul de 24%, dar daca nu scrii pe documentul de plata ce ai platit si nu am auzit ca ar trebui, cei care incaseaza suma vor considera ca ai platit partea cu 9% pentru a colecta mai putin tva.


 11/29/2012 10:18:49 AM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Normele spun ca iti poti alege ce cota platesti, din pacate. Probabil ca vor fi clienti care vor dori sa plateasca mai intai 24%,apoi 9% ... desi cel mai bine ar fi fost sa-i determinam sa lucreze proportional (la total valoare).

Problema mea referitor la ordinea cronologica, este ca exista o coloana (2,de fapt) cu "tva neexigibil ramas in sold".
Aceasta coloana (totalul adica) se regaseste in D300 - ultimele 2 randuri nou aparute in declaratia pt. 2013.

Daca scriu de 3 ori factura/incasarea (cate o aparitie pentru fiecare plata, in zile diferite), atunci voi avea de 3 ori valori trecute la "tva neexigibil ramas in sold". Cand fac totalul pe coloana iese o aiureala!!
Este adevarat ca pot "bifa" ultima plata si pot trece ramas-ul doar pe acea linie ... dar nu este nici prea OK, nici nu ai control la calculele pe facturi.
..........
Inca o problema care complica lucrurile: facturile in rosu (storno sau discount-uri). Normele spun ca tva-ul diminueaza 4428 daca exista (logic,este cu minus) ... dar daca nu exista, atunci devine exigibil la data facturarii (aici nu mai este logic, pt. am bani de incasat si teoretic n-ar trebui sa platesc tva daca nu-i primesc).
Soldul tva neexigibil negativ din facturi se scade din alte tva-uri exigible daca exista. Daca nu acopera, atunci devine exigibil la data facturii.
... si uite asa ne complicam din ce in ce mai mult.


 11/29/2012 11:03:20 AM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania)
Tocmai la asta lucrez si eu caut o rezolvare matematica pentru coloana ""tva neexigibil ramas in sold"...mare porcarie..in titlu scrie rulaj(operatiuni) si vor la total sold...

Acolo pe formularul de excel am sesizat un text la explicatii, care suna asa:

"In cazul operatiunilor neexigibile se reporteaza sumele din perioada fiscala precedenta ca atare, daca in perioada curenta nu au fost efectuate                                                                    
plati, dar se scad platile efectuate in perioada fiscala curenta in cazul in care sunt efectuate .  Totalul coloanelor aferente operatiunilor neexigibile                                                                    
trebuie sa reflecte soldul bazei impozabile si a TVA neexigibile pentru toate facturile care nu sunt achitate"

O rezolvare matematica ar fi urmatoarea,dar cu o coloana suplimentara,  nu stiu daca ar accepta o astfel de solutie(stornare , din coloana 4428 la fiecare plata)...dar asa suma colonei da intotdeuna soldul corect

                                                 Plata                    Operatiuni exigibile          Operatiuni neexigibile                        Sold curent 4428
                                                                           baza de impozitare    TVA    baza de impozitare    TVA
 
1 intra factura   124RON        0 RON                                                             100                     24                                  24
2. prima plata                       62 RON                        50                       12       -50                    -12                                  12
3. plata finala                       62 RON                        50                       12       -50                    -12                                   0

Idem incasari

Astept pareri ...





 11/29/2012 12:13:54 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Da, acea sectiune de operatiuni 4428  ar fi cea care ar da la total corect, problema insa este ca mi-ar trebui un metru de hartie pe latime ca sa trec toate coloanele.
(atentie, la facturile din lunile trecute ai soldul initial de neexigibil pe acea coloana)
Eu incerc sa gasesc solutii sa simplific si calculele si listarile, nu stiu cum (si daca) voi reusi asta. Se complica pe zi ce trece si pe masura ce proiectez jurnalele.

Iar la calculul/repartitia pe cote ... ma mai gandesc.
 11/29/2012 12:20:48 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
PS: De fact elegant era si cu o sectiune de sold initial neexigibil, eu asa ma gandisem initial , dar cand mi-am facut socoteala la nr. de coloane m-am razgandit.
Poate reusesc totusi sa le fac loc, ar fi mult mai clar totul.
 11/29/2012 12:43:03 PM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania)
La cate coloane prevede noul formular , nu ai sanse decat cu coloane suprapuse pe mai multe randuri (la mine si pana acum asa era), sa nu uitam de zona intracomunitara, defalcarea pe cote 24,9,5%...nu stiu cum ai putea altfel.

 11/29/2012 12:55:46 PM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania) Modified By CLASSOFT  on 11/29/2012 1:56:01 PM)


 11/29/2012 3:35:59 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Inca o problema. Pai noul jurnal trebuie sa fie cam ca o fisa de cont. Adica fiecare operatie depinde de soldul anterior al facturii. In cheia trebuie sa existe sigur si codul clientului. Ce se intampla daca dupa un numar de plati in luna la o factura, observam ca am gresit la factura initiala ceva, nu neaparat o suma ci codul clientului. Daca corectam factura, toate operatiile ulterioare se dau peste cap si trebuie refacute. Nu poti sa nu-i permiti userului sa faca o coretie dar implicatiile asupra programului sunt mari.
Si nu uitati de operatiile care trebuie facute zilnic automat. Adica in fiecare zi trebuie verificate facturile a coror tva devine exigibil din motiv ca au treccut 90 zile. si trebuie generata o nota 4428=4427. Acestea trebuie facute obligatoriu in ziua respectiva pentru ca daca nu le facem la timp s-ar putea ca plata sa se faca pana la sfarsitul perioadei si sa se faca atunci nota 4428=4427, lucru care ar fi gresit.





 11/29/2012 4:16:51 PM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A) Modified By CLASSOFT  on 11/29/2012 5:39:27 PM)
Eugen, tocmai din considerentul ca se pot face modificari in spate (povestim de perioada fiscala, altfel intram la regularizari), dupa lungi analize am decis  inchid automat la sfarsitul perioadei fiscale contul 4428,  fata sa generez documente zilnic greu de intretinut, politica asta am folosit-o de mult la calculul stocului la un moment dat din starea documentelor si nu mi-a parut rau...
Bineinteles la inchidere retin toate informatiile cronologic pentru a intocmii corect jurnalul de TVA, pana la urma starea lui 4428 este una globala  la finele perioadei fiscale cand facem d300.

 11/29/2012 8:03:42 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Am inteles ce zici, si cred ca asta ar fi cea mai simpla solutie, dar nu stiu cat de corect este. Adica zici ca generezi jurnalul corect la sfarsitul lunii pe baza facturilor si incasarilor si platilor si apoi conform acestuia faci cate o singura inregistrare globala 4426=4428 si 4428=4427. Corect ar fi ca  aceste inregistrari sa se faca in ziua in care intervin, dar cum zici, pana la urma conteaza doar soldul acestui cont.





 11/30/2012 7:12:30 AM
User is offlineCLASSOFT
278 posts
www.classoft.ro
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Fac toate inregistrarile 4428 (pozitiile debit/credit) nominal pentru fiecare incasare plata etc dar in ultima zi a perioadei fiscale, pe care le  refac ori de cate ori omul modifica ceva (in perioada fiscala), este mai usor de intretinut, binenteles trebuie sa fie 100% automatizat, omul nu are drept de interventie la aceste note.
Dar nici cum ai zis nu ar fi o idee rea, nici gresita, cu o singura nota globala, pana la urma asa se intapla la 4426,4427,clasa7 clasa 6 la inchideri, nu explicitezi fiecare operatiune, ci globalizezi .

 11/30/2012 9:54:14 AM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Oricum trebuie calculata baza si tva-ul pt. fiecare incasare/plata pentru jurnal ... asa ca nu mai conteaza daca inregistrezi separat sau global.
Eu optez pentru separat, dar trebuie sa ma consult totusi cu mai multi clienti. Oricum asta este cea mai mica problema :)
Ideea este ca poti avea 2-3 inregistristrari de 4428 pentru aceeasi plata la aceeasi factura, defalcat pe cote , acolo unde se tin pe analitice (am clienti care au analitice la 4427,4426 ... vor avea si la 4428), si parca ar fi mai bine sa apara in clar.

O alta situatie de care trebuie tinut cont este factura cu partial neexigibil, adice cele incasate partial cu numerar sau cu avans. In acest caz, chitanta/avansul nu se refera la partea neexigibila (teoretic).Si daca mai am pozitii scutite , devine interesant.
De ex:
O factura de 1000+tva24% plus 100(penalizari fara tva) = total factura 1340
Am avans 500 si achit.numerar la facturare partial inca 300. In acest caz, 500+300 sunt operatiuni care nu intra in sfera tva la incasare (ca la nebuni, de parca ar avea importanta!) dar si 100 (penalizarea) este tot operatiune care nu intra in sfera tva la incasare!
Daca imi face inca o plata de 250lei ... cum calculati neexigibilul ???


 11/30/2012 9:21:02 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Eu nu sunt dispus sa accept aceste cazuri in program pentru ca situatia se complica prea tare. Adica cazurile in care o factura cuprinde si Tva la incasare si Tva normal.
Sintagma "aceste operatiuni  nu intra in sfera tava la incasare" din norme, referitoare la avansuri si la plata partiala in numerar la emitere este gratuita deoarece in primul caz este suficient sa faci factura pe avans cum este si corect dealtfel si in al doile caz nimeni nu te poate obliga sa spui ca vrei sa platesti partial in momentul intocmirii facturii. Spui dupa ce ai primit factura si atunci ambele cazuri intra in sfera tva la incasare. Referitor la partea fara TVA, aceasta ar fi bine de lasat la urma, la plata sau la incasare. In momentul cand sa inchis TVA-ul neexigibil pe factura, nu mai conteaza pentru jurnal ca factura mai are sold. Doar n-o sa fac acum si urmarirea soldurilor la facturi in jurnalul de tva.


 12/1/2012 11:31:19 AM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Te invidiez ca ai posibilatea sa simplifici la clientii tai, stabilind niste reguli din start..
Eu ma refer in principal la cumparari, unde nu poti sa obligi furnizorul sa-ti faca factura de avans si nu-i poti impune reguli.Crede-ma ca vor fi nenumarate asemenea situatii.
Astfel, vei fi obligat sa incalci normele si sa treci totul in 4428 (ca si cum n-ai sti ca exista un avans) ... ceea ce n-ar fi foarte grav pentru ca oricum se inchide corect.

Dar o situatie pe care tu n-o ai probabil, este factura de cumparare unde o parte sunt achizitii cu drept de deducere si o parte fara drept de deducere (toate cu tva).
Achizitiile fara drept de deducere nu intra in 4428, chiar daca n-au fost platite (pentru ca nici nu sunt deduceri amanate, tva-ul intra pe 4427 si se trece instant pe chelt.).
... si multe,multe alte situatii de-mi sfaraie creierul !

 12/1/2012 2:58:40 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Nu-i nimic de invidiat aici. Cine face programul, ala stabileste regulile. Totul e sa fii corect si spui clar ce poate programul si ce nu poate. In functie de asta se stabileste si pretul, iar clientul hotaraste daca accepta sau nu. Binenteles ca nu poti abuza de lucru asta, pentru ca in functie de compromisurile pe care le faci, asa e si renumele programului. Am vazut tot felul de programe si fiecare are si lucruri bune si proaste. Unii prefera sa faca contract de service lunar, fara de care utilizatorul nu se descurca, fiind necesare tot timpul tot felul de improvizatii prin bazele de date. Eu, prefer sa vand programul si sa trec cat mai rar pe la client, chiar daca sunt nevoit sa fac service la telefon pe gratis, insa programul trebuie sa aiba foarte multe optiuni configurabile.
Sunt unele firme foarte mari, care vand asazise ERP-uri autohtone, cand cei de la marketing promit totul, iar dupa semnarea contractului (sumele pleaca de la zeci de mii la sute de mii de euro), cand vin cei de la implementare si le ceri ceva, noteaza in caiet si vin dupa o saptamana si zic ca nu se poate. Pana la urma, una cate una, marile probleme pentru care firma a hotarat sa schimbe programul, raman nerezolvate iar dupa un an implementarea esueaza lamentabil.


Referitor la punctul 2, m-am referit la faptul ca programul meu nu va accepta le emitere, facturi cu doua optiuni referitoare la tva la incasare si clienti trebuie sa accepte lucru asta, si le voi da si solutii in aceste cazuri. In cazul in care primesc astfel de facturi, sunt obligat sa le tratez ca atare, dar aici probelma e mai simpla.In cazul prezentat de tine voi inregistra 4426=401 si 6xx=4426 cu partea nedeductibila si 4428=401 cu partea ce ramana. Ramane totusi problema referitoare la ce voi stinge la o plata partiala, partea exigibila sau neexigibila. Nu-mi amintesc sa fi vazut in norme un astfel de caz si e bine ca l-ai adus in discutie.





 12/2/2012 10:41:34 AM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
La emiterea facturii, categoric ca vor avea doar 2 posibilitati: la incasare/la emitere. Totdeauna vor emite facturi de avans.
Si eu am aceeasi politica, dar, cum iti aspuneam, nu pot impune si reguli referitoare la actele primite de la furnizori... si am cam toate situatiile posibile si imposibile.


Eu acolo am problema, la furnizori apar aceste cazuri pe care ti le exemplificam.
Ordinea de stingere si-o va alege clientul,... se complica putin functiile, dar eu consider ca este mai bine asa.Va fi alegerea lui, eu ii ofer optiunile doar.


Cat despre norme si ghid, trateaza doar cazurile simple, care oricum nu erau prea greu de ghicit.
Niciodata nu am vazut in norme explicatii/lamuriri referitoare la cazurile complexe din activitatea reala.
 12/2/2012 1:31:09 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Sutele de pagini din lege, norme, ghiduri si alte precizari care o sa mai apara,  sunt o consecinta a faptului ca legile sunt prost intocmite si aservite unor interese. Orice abatere de la regula produce distorsiuni care uneori interactioneaza si dau nastere unor cazuri ciudate, greu de gestionat in programe.
Toata legea cu norme cu tot s-ar fi putut rezuma la doar doua randuri: Tva-ul se colecteaza dupa incasare si se deduce dupa plata. In cazul platilor partiale, se stinge prima data TVA-ul apoi restul facturii. Toata lumea ar fi fost multumita.






 12/3/2012 10:44:11 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Eu voi trece in program implicit ordinea 24,9,5,partea fara neexig in cazul cumpararilor (sa deduc mai intai tva-ul mare) si bineinteles (sic!) invers la vanzari (incasez mai intai partea fara neexigibil, apoi 0 apoi 5,9,24 )
Si am vorbit cu clentii (o parte) si nici nu se gandesc sa ia in considerare ca s-au platit partial pe loc cu numerar. Vor considera ca toata factura este cu tva la incasare/plata si sting neexig.cu chitanta in aceeasi zi (citez:"da-i incolo, tot acolo ajung!").

Cat despre lege, cam asa ar fi aratat si in varianta mea :))

Dar asta ar fi insemnat sa fie general valabila, iar cei mari-mari si bine pusi care cer rambursari ilegale de tva si nu-i vede nimeni .... nu ar mai fi putut sa ceara tva-ul fara dovada platii (prin banca la valorile acelea). De aceea nu se aplica decat sub 500000EUR.
 12/7/2012 6:57:38 PM
User is offlinehd56fox
121 posts
5th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Ar mai fi o problema (printre multe altele care nu s-au spus inca). Daca primesc o factura pe care am si marfa si retur de marfa apar 2 probleme:
1. Cred ca partea de retur trebuie sa se refere la factura initiala, iar partea de marfa din factura trebuie tratata separat. Eu as inclina pe doua receptii separate, la prima cerand si informatia
 despre factura pe care o storneaza.
2. Cum se vede acest retur in jurnalul de cumparari ? Il tratam ca o plata ? (In general facturile de retur, nu doar asta din exemplu care vine si cu marfa)
Pentru ca trebuie sa ne referim la factura initial, deoarece va scadea 4428.
Ce ziceti ?

 12/8/2012 3:01:57 AM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Eru nu as trata problema asta in mod special. Daca pe o factura ai si marfa si retur, exigibilitatea se ia per total. Daca nu vrei sa platesti prima factura integral, platesti mai putin cu stornarea din urmatoarea factura si cand vine randul la urmatoarea factura platesti si diferenta si e tot aia. Referitor la retururi, se face o compensare intre factura de retur si o alta factura aflata in sold.
In program poti face doua plati una cu minus sa stingi returul si apoi una cu plus cu aceeasi suma pe o factura aflata in sold.

 12/8/2012 8:26:18 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
La fel le tratez si eu, per total. Si tot asa compensez + cu - prin 2 plati (una cu plus, una cu minus)

O singura observatie (MARE), daca soldul facturii ramane negativ (nu am exigibil anterior de stins) atunci trebuie dedus/colectat la data facturii.

Implicatiile serioase apar la furnizori, unde un sold negativ la factura inseamna ca trebuie sa scad deductibilul si nu pot compensa cu viitoarele 4428 (normele ma obliga sa fac soldul negativ exigibil la data facturii)
Cand spun sold, ma refer la bucata din factura pe care nu mai am cu ce s-o compensez din facturile anterioare.

De ex:
Am o factura AA cu sold negativ -1000 + tva -240 (4428) din data de 05.03.2013 ... adica nu mai am nici o factura anterioara cu care sa sting.
Am o factura BB cu sold pozitiv de 2000 + tva 480 (4428) din data de 15.03.2013

Platesc 500+120tva=620 in data de 10.04.2013

Varianta corecta:
05.03.2013 : 4426=4428 cu -240 pe factura AA (se stinge neexigibilul,dar ramane soldul negativ de -1240 )
......................................................final 4426 la sfarsit luna=-240
10.04.2013: compensez -1240 pe factura AA fara neexigibil cu:
>>>>>>>>4426=4428 cu +240+120 pe factura BB (adica +1240+620)

Varianta simpla (compensare fara sa tin cont de sold negativ cronologic)
15.03.2013 4426=4428 -240 pe factura AA (se stinge soldul AA si neexigibilul)
15.03.2013 4426=4428 +240 pe factura BB
...................................................final 4426 la sfarsit de luna=0 !!! asta inseamna cifre in decont diferite si se modifica 4423
10.04.2013 4426=4428 +120 pe factura BB

La sfarsitul lunii 04 totul se ajunge la aceleasi sume, dar decontul din 03 va fi calculat gresit, in sensul ca am dedus mai mult decat aveam voie.

Cred ca v-am ametit de tot, nici eu nu stiu daca mai gandesc "la rand", cum spune un prieten.
Spuneti-mi va rog ca aveti o solutie/abordare mai simpla la aceste cazuri !
 12/9/2012 1:18:30 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Cred ca te complici prea tare. In primul rand, la factura AA cu sold negativ, de ce nu inregistrezi direct in 4426 pentru ca  4426=4428 se face doar la plata. Asta insa nu schimba nimic, doar simplifica inregistrarile, soldul la 4426 va fi tot -240 lei. Apoi la varianta care zici ca e corecta, cine te opreste in 15.03.2013 sa compensezi soldul negativ de la AA cu cel de  la BB, care fiind ca o plata implica si 4426=4428 cu 240 lei si rezultatul este la fel ca la varianta simpla.


 12/9/2012 7:04:58 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Normal ar fi fost ca facturile sa fie toate cu tva-ul deductibil/colectat pe 4428, indiferent de tip si de modul de plata.

Problema este ca normele sunt aiurea date , incalcit si imposibil de respectat. Asta inseamna ca vom alege cai mai simple de inregistrare dar asta costa , pentru inregistrarea incorecta se poate da amenda, iar organul abia asteapta!
Prin program pot sa impun niste restrictii (gen faci facturi diferite pentru operatiuni diferite dpdv tva sau faci facturi avans la fiecare avans primit) ... DAAAR nu pot impune moduri de lucru care incalca legea (normele).
Asa ca ori incerc sa gestionez situatiile aparute, ori le spun clientilor ca aplicatia nu permite (justificat!) inregistrarea corecta (corecta dupa creierele MFP!) a facturilor de storno si o folosesc pe raspunderea lor.


 12/10/2012 7:29:43 AM
User is offlineelian.dumitrescu
71 posts


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Hai sa va spun eu mama exceptiei pentru care nu exista baza legala.
Sa presupunem ca vi se emite o factura de utilitati (apa, gaze, etc) care contine si dobanzi (majorari, penalitati).
1. Furnizorul este obligat sa descarce mai intai dobanzile, practic ordinea este 0,24. (exista baza legala in acest sens). TVA colectat il vireaza la emiterea facturii, fiind firma mare.
2. Clientul va plati (evidentiat in jurnalul de cumparari) in ordinea 24,0 pentru ca asta il avantajeaza d.p.d.v. al tva.

Practic nu se poate realiza o verificare incrucisata intre firme pe componenta analitica soldului. Nici mama controlului nu se mai poate descurca in hatisul asta!
 12/10/2012 9:41:31 AM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Nu-i bai, nici la facturile fara dobanzi sau penalizari nu se pot face verificari incrucisate.

Daca ai factura cu 24 si cu 9 , atunci legea iti da voie sa calculezi exigibilul in ce ordine vrei (la alegere). Asa ca furnizorul si clientul nu vor avea acelasi sold de neexigibil la factura respectiva.
Cat despre control, va dati seama ce inseamna sa verifici un jurnal in care o factura apare de 4 ori, pe pagina 2 initialul, pe pagina 5 prima plata, pe pagina 10 plata 2 si pe pagina 17 plata 3... ca doar trebuie sa apara operatiunile cronoligic in jurnale !

Problema este ca nu prea mai ai cheie de verificare.
Trebuie sa recunoasteti ca ne-au facut viata foarte interesanta :))
 12/10/2012 9:52:54 AM
User is offlineelian.dumitrescu
71 posts


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)

Inca putin si contabilii nu vor mai pricepe logica noastra bazata pe experienta matematica. Presupun ca fiecare are prevazuta o portita in care sa lase contabilului optiunea de a conta manual ce doreste (pt. exceptii). Hai sa-i lasam sa conteze ce vor 1-2 luni si dupa acceea sa vedem ce iese.
 12/10/2012 4:54:36 PM
User is offlinevicos
152 posts
5th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Nu stiu de unde ai scos tu "operatiunile cronoligic in jurnale".
In Jurnalele de vanzari si de cumparari ordinea cronologica se refera la data facturilor si nu la data documentelor de plata.
Daca factura are mai multe documente de plata, acestea vor fi afisate cronologic ca subpozitii ale facturii la care se refera.
 12/10/2012 7:22:42 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Asa le voi afisa si eu pentru o mai buna verificare (dupa data facturii, pe facturi), dar voi face si lista cronologic (dupa data colectarii/deducerii)

In jurnalele de cumparari si vanzari ordinea cronologica se refera la operatiunea inregistrata, nicidecum la data facturii (exista operatiuni care se inregistreaza in jurnal fara sa am facturi, de ex.la avansuri tva-ul este exigibil la data incasarii, chiar daca n-am o factura langa el. La fel la ajustarile de tva, n-am facturi in spatele lor ci doar o nota contabila de justificare a sumelor).
Acum chitantele (op-uri,bilete la ordin etc.) au devenit documente pe baza carora se inregistreaza tva-ul colectat/dedus.

Chitanta este o alta "hartie" decat factura, si se conteaza distinct la data la care a fost emisa. Pentru ca eu colectez/deduc pe baza chitantei si la data chitantei.
Si acuma, logic vorbind, cei care tin jurnale manual cum crezi ca vor inregistra daca nu la data chitantei? Ca n-au cum sa insereze un rand la factura de luna trecuta.
(inca mai exista contabili care "scriu" jurnalul de cumparari zilnic, ca nu vor sa renunte la registru, macar totalul zilei )

Iar jurnalele eu zic ca este bine sa le scoti in ambele forme.

... si sigur ca verificarile de calcule se vor face pe cel ordonat dupa facturi :)))

 12/11/2012 9:14:29 PM
User is offlinevicos
152 posts
5th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A) Modified By vicos  on 12/12/2012 10:01:23 AM)
 mgabi wrote

In jurnalele de cumparari si vanzari ordinea cronologica se refera la operatiunea inregistrata, nicidecum la data facturii (exista operatiuni care se inregistreaza in jurnal fara sa am facturi, de ex.la avansuri tva-ul este exigibil la data incasarii, chiar daca n-am o factura langa el.


Referitor la avansuri este obligatorie emiterea facturii de avans. Data limita este data de 15 ale lunii urmatoare.
Dar nu asta e problema, pt ca in cazul in care nu ai factura pentru avans in aceeasi zi (sau perioada fiscala), locul aceasteia este inlocuita de documentul in baza caruia ai colectat(Op, NC).
(Acesta problema necesita mai multe discutii, vezi si [url]http://expertsoft.eu[/url] sau [url]http://expertsoftwarecompany.wordpress.com)[/url]


 mgabi wrote

La fel la ajustarile de tva, n-am facturi in spatele lor ci doar o nota contabila de justificare a sumelor).
Acum chitantele (op-uri,bilete la ordin etc.) au devenit documente pe baza carora se inregistreaza tva-ul colectat/dedus.


Chitantele, op-urile, etc au la baza facturile. Chiar si la avansuri trebuie emisa factura cel mult pana pe 15 ale lunii urmatoare.
Nu poti sa ai chitante si Op-uri la "cai verzi pe pereti".

 mgabi wrote

Chitanta este o alta "hartie" decat factura, si se conteaza distinct la data la care a fost emisa.
Pentru ca eu colectez/deduc pe baza chitantei si la data chitantei.


Orice document de plata/incasare trebuie imperecheat cu o factura de intrare/iesire.
In Jurnale trebuie sa mentionezi Nr, Data, Totalul documentului (inclusiv TVA) pentru care se face plata/incasarea, cat ai platit/incasat si cat mai a ramas de platit/icasat din el.

 mgabi wrote

Si acuma, logic vorbind, cei care tin jurnale manual cum crezi ca vor inregistra daca nu la data chitantei? Ca n-au cum sa insereze un rand la factura de luna trecuta.
(inca mai exista contabili care "scriu" jurnalul de cumparari zilnic, ca nu vor sa renunte la registru, macar totalul zilei ).


In jurnale vor aparea in ordine cronologica documentele. Primele vor aparea cele nesoldate(neplatite/neachitate total sau partial), preluate din perioada precedenta.
 12/12/2012 7:48:01 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Cam asa cum zici ar trebui sa fie. Adica jurnalul va incepe cu cateva pagini de facturi din perioada precedenta. Apoi vor apare cronologic, cand facturi din luna, cand  plati facturi, cand note de exigibilitate datorata trecerii celor 90 zile. Facturile neplatite se vor reporta vesnic in jurnalele lunare sau trimestriale, asta tinand cont ca la o firma mare cu sute sau mii de facturi pe luna tot timpul apare cate unul care nu mai poate plati sau intra in insolventa. Asta e valabila doar la jurnalul de achizitii, caci la vanzari eu cared ca facturile a coror tva devine exigibil dupa 90 de zile se pot scoate de jurnal, dar si alea vor fi multe.
E clar ca toate documentele din jurnal trebuie sa apara cronologic si nu doar facturile cronologic si platile dupa factura.








 12/16/2012 10:42:41 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Tinand cont de faptul ca jurnalul va contine atat documente initiale, cum sunt facturile cat si documente de plata care fac referire la documentele initiale, datele celor doua feluri de documente fiind trecute in coloane diferite, am ajuns la concluzia ca pentru a prezenta documentele in jurnal in ordine cronologica, cheia de indexare ar trebui sa contina Max(Data_doc_initial,Data_doc_plata)
 12/17/2012 5:04:18 PM
User is offlinehd56fox
121 posts
5th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania)
Revin la ce s-a mai discutat aici. Dupa cum sunt propuse jurnalele pe net , o sa avem doua coloane pentru operatiuni neexigibile (baza si tva)
Daca punem documentele in ordinea aparitiei lor, adica o factura si din cand in cand cate o plata aferenta ei, va trebui sa scriem tva neexigibil ramas  pentru fiecare din documente(plati).
In acest fel total neexigibil nu mai reprezinta nimic. Nu va fi egal cu cel din declaratia 300(sau balanta contabila).
Daca insa platile ar urma factura, am putea ca la ultima plata sa punem tva neexigibil ramas (daca e cazul) si la restul sa nu punem nimic. In acest fel adunate va da bine.
Ce ziceti ? V-ati mai gandit la asta ?
Eu m-am mai gandit si la o solutie, ca sa dam posibilitatea contabililor sa corecteze manual anumite lucruri, care poate ne scapa in acest moment.
Eu o sa intreb daca factura de cumparare ()sau vanzare) face parte din sistemul de tva la incasare. Daca nu face, nu o sa o iau in seama la stingerea prin plati. Voi considera ca de acel
document se va ocupa in intregime contabilul. Adica nota de 4426=4428 aferenta o va face el. Sau daca la introducere stie ca e platita, o poate face direct pe 4426 si imi va spune ca
nu face parte din sistem. Mai bine zis nu voi genera nimic pentru ea.
Ce credeti , nu ne ajuta o asemenea informatie ?
Poate si in cazuri la care nu stim cum sa reactionam in acest moment. Ganditi-va ca nu toti contabilii stiu cum ar trebui sa lucreze.  Eu constat ca ei nu prea isi fac probleme. Chiar nici nu cunosc (majoritatea din ei ) cam ce implicatii are aceasta lege. Toti se gandesc, ca informaticianul rezolva tot si pe ei nu-i doare capul. De saptamana viitoare unii nu mai lucreaza si nici nu-si bat capul cu problemele astea.
Eu m-am ferit sa pun intrebari suplimentare la introducere date si intotdeauna m-am chinuit sa deduc tot ce trebuie cu informatii minime. Numai ca in cazul asta , parca prea sunt multe lucruri neclare si cred ca si contabilii trebuie sa faca ceva efort. Poate pe viitor dupa ce ne lamurim, mai schimbam , dar pana atunci e bine sa avem loc de manevra.




 12/17/2012 9:21:48 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Referitor la prima problema, asa este, dar eu consider ca documentele trebuie sa apara in jurnal in ordine strict cronologica. Sa nu uitam ca jurnalul va incepe cu facturile neplatite din perioadele precedente si se termina cu facturile sau platile din ultima zi a perioadei. Daca caut o plata la care stiu data, e greu de gasit daca documentele nu apar cronologic. Problema cu totalul e simplu de rezolvat. Eu m-am gandit sa marchez cu un flag, ultima inregistrare referitoare la o factura. Cand adaug o plata iau flag-ul de la inregistrarea respectiva si il mut la cea noua. La sfarsit adun doar pozitiile cu flag.
In rest eu nu intreb nimic pe operator. Decizia este in totalitate a contabilului si rezulta din nota contabila. Daca el inregistreaza tva-ul documentului pe 4427, atunci factura nu intra la tva la incasare iar daca inregistreaza pe 4428 atunci intra. Poate sa inregistreze si in ambele conturi si atunci voi tine cont de cele doua valori. La plati voi face astfel: Contabilul va trece la fiecare plata ce factura plateste cu suma respectiva. Atunci cand creez jurnalul incep cu documentele reportate din perioada precedenta si continui cu toate facturile din perioada. Apoi iau pe rand toate platile si daca gasesc factura care zice el ca a platit-o in jurnal si daca are tva neexigibil, o inregistrez in jurnal, daca nu, nu o trec. Nota 4426=4428 o s-o fac la sfarsit per total. La fiecare creare de jurnal refac nota. Ideea cu intrebarile nu este productiva. Cel mai bine este sa pui campuri vizibile pe care contabilul le va completa sau nu. O sa incerc sa-l ajut pe contabil, aratandu-i la fiecare plata ce facturi neplatite are acel furnizor, insa el poate pune orice numar, deoarece este posibil ca factura pe care o plateste sa nu fie inca inregistrata.



 12/18/2012 9:12:02 AM
User is offlinemihaigozman
3 posts


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Nu inteleg o treaba?!. Declaratia 300 nu s-a modificat decat s-au adaugat la urma 2 randuri.
Noile formulare nu fac trimiteri la procentele de tva din declaratie asa cum cere d300!.
A tine totul la gramada nu ajuta la completarea declaratiei 300.
E clar ca la vechile formulare se adauga 6 coloane ceea ce face jurnalul lung ca saracia, iar imprimarea se v-a face cu size 4 si se citeste cu lupa.
Complicati inutil lucrurile.
La inregistrare unei achizitii tva-ul se inregistreaza in 4428.1 iar la livrari in 4428.2 soldurile din balanta a celor doua analitice se inregistreaza in d300 la urma.
Deducere se inregistreaza printr-o nota contabila automata 4426=4428.1 cu tva aferent(calculat)
Colectarea 4428.2=4427 cu tva aferent
La incasarea prin casa nota de mai sus v-a cuprinde intreg tva ramas de colectat.
Pe fiecare factura se v-a gestiona in camp distinct tva-ul dedus si respectiv colectat.
La inchiderea de luna se face verificarea facturilor de livrari cu termen scadent (90 zile) si se inregistreaza diferenta de tva ramasa cu data (data_fact+90 zile)
 12/18/2012 9:44:27 AM
User is offlinegabi123
156 posts
5th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
din nou ura!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/primapagina/modalitati_consultare_registrul_contribuabili.htm
 12/18/2012 10:47:40 AM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Nu vad niciun motiv de bucurie. Adresa e veche si codul captcha persista.


 12/18/2012 11:41:19 AM
User is offlinegabi123
156 posts
5th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
ma refeream la puctele :
2. Consultarea punctuală în mod offline, prin intermediul unei aplicaţii pusă la dispoziţie gratuit de MFP-ANAF.

3. Descărcarea informaţiilor din registru într-un format standardizat.

Pentru a sprijini dezvoltarea de aplicaţii proprii, care pot facilita consultarea informaţiilor din registru, se vor publica sursele aplicaţiei, structura bazei de date şi modul de organizare al informaţiilor în fişierele de descărcat, în secţiunea Aplicaţii în curs de dezvoltare pentru interesul contribuabililor.
 12/18/2012 5:51:04 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Pai eu ma refeream la toate punctele. Informatiile astea s-au mai dat si acu' o saptamana de mgabi, probabil un alt Gabi pe threadul cu Verificare cod fiscal  si nu s-a entuziasmat nimeni de ele. Probabil nu mai crede nimeni povestile celor de la ANAF. Pai daca sefii din Anaf si din MF, inslusiv ministrul se schimba mai des decat schimb eu ciorapii si fiecare vine cu idei noi, e clar ca nu exista nicio strategie de durata privind informatizarea acestei institutii. Un singur lucru creste constant indiferent cine vine. E vorba de numarul de declaratii pe care trebuie sa le depunem si de ritmul de modificare al acestora.




 12/19/2012 8:48:19 AM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Eugen, incearca sa fii mai optimist si mai ales putin mai "demanding" fata de cei care stau acolo pe banii nostri.

Este grav daca incepem sa nu mai avem pretentii de la ei. Nu vor mai avea nici un stres referitor la prostiile pe care le fac.
Cel mai bine ar fi sa-i bombardam cu cereri, cu idei, cu solutii eventual. Cat mai multi si cat mai des. Vorba aceea: "Copilul care nu plange nu primeste ţâţă".
Intr-o pauza de alergatura voi trimite un mail sa-i intreb in ce format vor pune la dispozitie datele si le voi cere sa returneze TOATE informatiile valabile la o anumita data (platitor de tva, tva la incasare, activ/inactiv, cod caen).

Si eu le voi propune chiar si un format CSV (campurile) pentru unul din fisierele de offline, care este mult mai ecomonic decat XML-ul (pentru date cu structura fixa). Iar pentru firmele radiate ar trebui sa fie "date" separat, acestea nu-si mai modifica starea de platitor/neplatitor, istoria lor este batuta in cuie.
XML-ul este versatil, dar poti ajunge (la extrem) sa ai 95% informatie de structura si doar 5% date efective.

Cu cat suntem mai multi care cer punerea la dispozitie a datelor in format standardizat, cu atat mai multe sanse vom avea sa se faca ceva.
Daca ei dau un semnal si nimeni nu reactioneaza atunci nu vor considera o prioritate.
 12/19/2012 12:21:46 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Acuma cum sa fiu optimist, cand vad ca de la un an la altul lucrurile in loc sa se clarifice se complica tot mai tare. Si crede-ma ca sunt vechi in sistem. Aveam program de contabilitate de salarii si chiar de verificare si centralizare bilanturi si inainte de 90. Erau facute de mine in db2, pt ca inainte de asta am lucrat si cu programe scrise pe cartele in Cobol pe Felixuri.
Programarea era mult mai grea pt ca nu aveai memorie si spatiu de stocare si trebuia sa faci tot felul de manevere, dar era foarte clar ce ai de facut. Se punea mult mai mult accent pe analiza. La fiecare proiect erau echipe separate de analisti si de programatori. Pe atunci nu dadeam multi bani pe analiza, eu fiind programator. Acum mi-am schimbat parerea. Analiza face toti banii.
Daca fac o retrospectiva in timp, cu toate ca hardul si softul de dezvoltare a facut progrese inimaginabile, problemele care trebuie rezolvate s-au complicat si ele pe masura incat per total eficienta a scazut. Pesimismul meu vine mai mult de la faptul ca multe lucruri pe care trebuie sa le facem sunt total inutile societatii si dupa cateva luni, maxim un an  nici nu se mai aplica. Valoarea unui program este data si de durata lui viata. Daca facem programe cu durata mica, asa zise programe de unica flosinta eficienta lor e minima.


 12/21/2012 5:37:24 PM
User is offlinegabi123
156 posts
5th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Trebuie sa marturisesc ca problema repartizarii TVAului pentru 10 plati sa zicem , plati facute pentru o factura cu 3 cote si o suma neimpozabila mi-a cam luat toata ziua, fara sa ajung la un rezultat multumitor
Multumitor insemind maxim 5,6,7 rinduri de cod care sa inceapa cu cuvintul UPDATE (evit orice alta codificare cu bucle si buclitze pentru ca fiind mare consumatoare de timp)
Varianta cea mai cumsecade care mi-a venit in minte este sa caracterizez factura cu cite un procent pe fiecare cota de tva (calculat ca raport intre val.tvaului cotei / suma tuturor bazelor) si la fiecare plata apoi sa calculez cite o valoare a TVAului pentru fiecare din cele 3 cote, tinind cont bineinteles de reglarile erorilor din rotunjiri
Intrebarea care v-o pun dvs este legata de legalitatea acestei abordari
Mie mi s-ar pare corecta din moment ce in "suport curs instruire....pps" se spune la pg.22 ca "persoana ... are dreptul sa aleaga ... pentru a determina suma taxei" , dar mai multe creiere gindesc intodeauna mai bine
Multumesc
 12/21/2012 6:40:27 PM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Da, abordarea proportionala este cea mai simpla dpdv al programarii, dar (of,iar acest enervant DAR) ... fiecare societate va "alege" alta varianta, pentru ca este permis ;)
Era mai simplu ,cum spunea si Eugen, ca totul sa fie pe 4428 si la plata/compensarea facturii sa calculez proportional.

Oricum, pt. deducere de ex., cred ca toti vor dori sa "plateasca" mai intai partea cu cea mai mare cota si (neaparat) cu drept de deducere amanat  (4428).
Cu alte cuvinte vor dori sa "plateasca" mai intai partea cu cel mai mai mare 4428, ca sa deduca maximum pe 4426.
 12/22/2012 8:11:39 PM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Daca ma gandesc bine, jurnalul nu contine cote de Tva (nici n-ar mai fi avut loc). In cazul cand o factura are mai multe cote trebuie sa trecem doua pozitii si eventual o coloana cu cota. In acest caz e mai simplu sa incasam in ordine prima pozitie si apoi a doua pozitie. Atunci ordinea de plata va fi ordinea in care punem cele doua cote in jurnal si ar putea fi optionala, adica ori 24,9,5 ori 5,9,24, dar nu pentru fiecare factura ci ori una ori alta. Pentru partea scutita de Tva ar fi mai bine sa facem o coloana separata.
Zici ca  fiecare va dori sa plateasca prima data partea din factura cu cota mare de tva ca sa deduca mai mult. Asta este la plata, dar cel ce incaseaza va dori sa incaseze partea cu cota mai mica, pt a colecta cat mai putin tva si e dreptul lui. Cred ca treaba asta a scapat legiuitorului, ca altfel ar fi cerut sa scrii pe chitanta si partea de tva continuta in suma platita.
 12/27/2012 9:23:48 AM
User is offlinemgabi
472 posts
2nd


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Nu le da idei cu tva-ul pe chitanta, ca o sa ajungem sa facem chitante pe un A4 ca sa incapa tot ce trebuie scris :))

Eu de mult fac jurnale cu coloana de cota TVA (%) si cu cate un rand pt. fiecare cota din factura. ... Dar chiar si asa este greu de inghesuit intr-o forma lizibila si logica toata informatia.
Asta este, ne descurcam noi pana la urma !
 12/28/2012 12:35:02 AM
User is offlineEugen Gliga
1353 posts
1st




Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Ar mai fi si aici, niste aspecte discutabile. Sa zicem ca avem o factura cu mai multe cote de tva plus o parte scutita sau neimpozabila. Avem coloana total unde punem, zic eu totalul o singura data, apoi urmeaza baza1 si  tva1. Pe randul urmator eu as pune doar baza2 si tva 2, fara sa mai  pun totalul si asa mai departe pe ultimul rand de la aceasta factura as pune doar baza de la partea fara tva. Mai pot introduce o coloana inainte de total unde sa trec cota 24,9,5 sau 0 dupa caz. La sfarsitul jurnalului as face un total facturi apoi la urmatorele coloane as face mai multe totaluri suprapuse, respectiv Total cota 24,Total cota 9, Total cota 5 si Total scutite, binenteles doar totalurile diferite de 0. Pana aici e destul de clar. In continuare pe orizontala ar trebui sa trec la coloanele de exigibil sa ziecem zero la toate in cazul cand toata factura este cu tva la incasare. La coloanele cu neexigibil nu mai exista rubrica de total, deci vom trece pe mai multe linii doar baza si tva pentru fiecare cota in parte. Partea scutita n-are rost s-o mai trecem pentru ca nu intra in sistemul de tva la incasare. Sa zicem ca dupa un timp as plati partea scutita. In acest caz eu n-as opera nimic in jurnal ca practic nu se schimba nici un total. Sa zicem ca dupa alt timp platesc prima cota. Logic ar fi sa identific factura si sa copii liniile din jurnal aferente facturii si sa le inserez la sfarsitul jurnalului, dupa care sa fac operatiile necesare, respectiv sa trec la exigibil la linia cu prima cota, baza si tva-ul iar la neexigibil sa trec zero la linia respectiva. Ramane rubrica de total exigibil la care as pune doar baza respectiva + tva-ul fara sa mai pun si totalul general al facturii, mai exact totalul platii. Daca platesc insa factura integral atunci as pune cate un total pe fiecare cota, astfel incat totalul platii sa fie egal cu suma totalurilor. Ar mai fi si cazul cand factura devine exigibila dupa trecerea celor 90 zile. In acest caz trec doar data si sumele, fara sa trec documentul de plata, pt ca acesta nu exista. Dupa un timp va apare si plata facturii, dar atunci nu mai operez nimic in jurnal pt ca factura respectiva nu mai are sume neexigibile.
Astea sunt doar scenarii pe care mi le-am imaginat, dar probabil ca sunt mult mai multe situatii de care o sa ne lovim pe parcurs.

 12/28/2012 7:01:03 AM
User is offlinegabi123
156 posts
5th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A)
Da, de retinut ideea cu plata aparuta dupa 90 zile dar in aceeasi luna
Intrebare , daca am o factura cu tva si suma scutita. Sa zicem ca am incasat suma echivalenta bazei(lor) nescutite + Tva(uri) pina la sfirsitul lunii ,Nu-i asa ca nu mai sume neexigibile la sirsitul lunii ? Deci nu o mai duc in luna urmatoare
Pe aceeasi logica cimpurile "baza de impozitare" exigila si ne , nu trebuie sa contina bazele sumelor cu cota tva=0
Si alta , cum ramine cu incasarile cash ? eu citisem pe net ca s-a renuntat la discriminarea incasarilor cash, dar ieri cautind ceva in HG1071 o gasesc bine mersi la 7.(6)d) .Stie cineva cu ce act s-a abrogat ? sau e in vigoare ?
 12/28/2012 7:35:20 AM
User is offlinemr_api
538 posts
1st


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania)
Salutare ! Pentru facturare incepand cu 2013 mai sunt si alte modificari decat a preciza pe factura daca se aplica tva la incasare? Este obligatoriu sa se scrie si in cazul in care NU se aplica? Multumesc.
 12/28/2012 9:23:27 AM
User is offlineSCHRECK
294 posts
4th


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (N/A) Modified By SCHRECK  on 12/28/2012 10:31:12 AM)
 mr_api wrote
Salutare ! Pentru facturare incepand cu 2013 mai sunt si alte modificari decat a preciza pe factura daca se aplica tva la incasare? Este obligatoriu sa se scrie si in cazul in care NU se aplica? Multumesc.


Sunt cazuri in care nu se scrie
Eu m-am documentat dintr-un ghidfoarte bun descarcat de pe internet in care este explicat cu exemple concrete fiecare caz in parte
il atasaz
01. Ghid practic privind TVA la incasare final.pdf 
 12/28/2012 10:32:27 AM
User is offlinemr_api
538 posts
1st


Re: TVA LA INCASARE-UN BRANCI SPRE PRAPASTIE PTR FIRMELE MICI
 (Romania)
Multumesc Schreck,in ghidul precizat nu am gasit daca se scrie sau nu pe factura,insa in OG 15\2012

http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/OG_15_2012.pdf

 pag15,punctul p.
 am gasit asa :
" în cazul în care exigibilitatea TVA intervine la data încasării contravalorii integrale sau parțiale a livrării de bunuri ori a prestării de servicii, mențiunea
«TVA la încasare»"

eu m-am gandit sa scriu pe toate facturile generate,daca emitatorul aplica sau nu tva la incasare,ceva de genu :
                   Aplica TVA la incasare: DA/NU

ms
 


 SCHRECK wrote
 mr_api wrote
Salutare ! Pentru facturare incepand cu 2013 mai sunt si alte modificari decat a preciza pe factura daca se aplica tva la incasare? Este obligatoriu sa se scrie si in cazul in care NU se aplica? Multumesc.


Sunt cazuri in care nu se scrie
Eu m-am documentat dintr-un ghidfoarte bun descarcat de pe internet in care este explicat cu exemple concrete fiecare caz in parte
il atasaz
  Raportari pentru Institutii publice  Implementare  TVA LA INCASARE...

Search  Forum Home         

 Google Ads Minimize

    

Copyright 2002-2013 Profox   Terms Of Use  Privacy Statement